Frakt och leverans

Sista beställningstid

Beställningar till Nederländerna måste göras före 23:59 CET för att levereras nästa dag.

Beställningar till övriga Europa måste göras före 22:30 CET för att levereras i tid. Beställningar som görs efter denna tid räknas som Dag -1 vid beräkning av förväntat leveransdatum.

Beställningar till resten av världen måste göras före 18:00 CET för att levereras i tid. Beställningar som görs efter denna tid räknas som Dag -1 vid beräkning av förväntat leveransdatum.

Leveranstiderna baseras på beställningar som görs mellan måndag och fredag och gäller endast arbetsdagar. En beställning som görs på en fredag (Dag Noll) till exempelvis Österrike har en förväntad leveransdag onsdag eller torsdag veckan därpå. Beställningar som görs på lördag och söndag före stopptiden räknas som Dag Noll vid beräkning av förväntade leveransdatum.

Leveranstider till alla destinationer

Melora säljer för närvarande till länder inom Norden: Sverige, Danmark och Norge.

Leveransinformation helgdagar

Observera att inga paket skickas från vårt distributionscenter under röda dagar och helgdagar.

Orderstatus och spårning

När din beställning anländer till ditt land och överlämnas till din lokala leveranspartner, kommer du att få ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse.

E-postmeddelandet innehåller leveransinformation, ditt spårningsnummer och en länk för att spåra paketet.

Om du inte har fått något mejl, kontrollera gärna din skräppost (SPAM).

Om du fortfarande inte har fått ett spårningsnummer, vänligen kontakta oss via "Hjälp"-knappen på webbplatsen.

Jag har inte fått min beställning, men spårningen visar att den har levererats. Vad ska jag göra?

Det är viktigt att du rapporterar detta till oss omedelbart.

För att vi ska kunna undersöka ärendet med vårt distributionscenter eller våra fraktpartners och ersätta varorna, måste vi få in din anmälan inom 7 dagar från det angivna leveransdatumet.

Detta gäller även för kunder som har köpt Premiumfrakt, men vi kan då agera mycket snabbare utan förseningar från tredjepartsutredningar.

Vänligen kontakta oss via "Hjälp"-knappen på webbplatsen och följ instruktionerna för att skicka in ett ärende eller ett krav.

Hur kvalificerar jag mig för fri frakt?

Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 45 euro.

Vad mer behöver jag veta om frakt och leverans av min beställning?


Vi kan inte garantera leveranstider – de är ungefärliga och endast för information.

Eftersom vi skickar från vårt logistikcenter i Nederländerna, rekommenderar vi att du avvaktar ytterligare 24 timmar innan du kontaktar kundtjänst, så att din lokala transportör hinner försöka leverera (även om det sker med en liten försening).

Erfarenheten visar att eventuella förseningar sällan överstiger 24 timmar.