Frakt och leverans
Sista beställningstid
För att din beställning ska skickas samma dag behöver den göras senast kl. 22:30 lokal tid.
Beställningar som görs efter denna tid räknas som nästa dag vid beräkning av leveransdatum.
Leveranstiderna baseras på beställningar som görs mellan måndag och fredag och gäller endast arbetsdagar. En beställning som görs på en fredag (Dag Noll) till exempelvis Sverige har en förväntad leveransdag onsdag eller torsdag veckan därpå. Beställningar som görs på lördag och söndag före stopptiden räknas som Dag Noll vid beräkning av förväntade leveransdatum.
Leveranstider till alla destinationer
Melora säljer för närvarande till länder inom Norden: Sverige, Danmark och Norge.
Leveransinformation helgdagar
Observera att inga paket skickas från vårt distributionscenter under röda dagar och helgdagar.
Orderstatus och spårning
När din beställning anländer till Sverige till din lokala leveranspartner, kommer du att få ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse.
E-postmeddelandet innehåller leveransinformation, ditt spårningsnummer och en länk för att spåra paketet.
Om du inte har fått något mejl, kontrollera gärna din skräppost (SPAM).
Om du fortfarande inte har fått ett spårningsnummer, vänligen kontakta oss via "Hjälp"-knappen på webbplatsen.
Hur kvalificerar jag mig för fri frakt?
Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 229 kr.
Vad mer behöver jag veta om frakt och leverans av min beställning?
Vi kan inte garantera leveranstider – de är ungefärliga och endast för information.
Eftersom vi skickar från vårt logistikcenter i Sverige, rekommenderar vi att du avvaktar ytterligare 24-48 timmar innan du kontaktar kundtjänst, så att din lokala transportör hinner försöka leverera (även om det sker med en liten försening).
Erfarenheten visar att eventuella förseningar sällan överstiger 24 timmar.