Beställning och Spårning

Bearbetning av beställningar

Beställningar behandlas och skickas måndag till fredag (exklusive helgdagar).

Beställningar som görs och betalas på lördagar och söndagar behandlas och skickas på måndagen.

Vi skickar en bekräftelse via e-post så snart din betalning har mottagits. Du får en ny bekräftelse så snart din beställning har skickats till den angivna adressen.

Vi ansvarar inte för utebliven eller felaktig leverans som ett resultat av felaktigt ifyllda uppgifter. Fyll i alla delar av din adress – glöm inte ditt husnummer (du skulle bli förvånad över hur många som gör det!).

Om nödvändig adress- eller kontaktinformation saknas kan din beställning förbli med statusen "Ej fullföljd". Vi försöker alltid kontakta dig om detta är fallet – ditt svar krävs för att vi ska kunna skicka din beställning.

Ibland får vi feedback om att våra e-postmeddelanden hamnar i "SPAM" eller "skräppost", så vänligen kontrollera dessa mappar om du inte har fått ditt paket inom den förväntade leveranstiden.

En beställning kan bara förbli med "Ej fullföljd"-status i 30 dagar. Därefter kommer vi att tvingas annullera beställningen på grund av den ökade administrativa belastningen.

Om vi inte har fått något svar från dig inom 30 dagar från att beställningen gjordes, kommer den att annulleras utan återbetalning på grund av administrativa avgifter.

Precis som vi skulle göra, förväntar vi oss att du kontaktar vår support om du inte har fått din beställning inom den angivna tidsramen, eller om du inte har fått någon leveransbekräftelse med spårningsnummer.

Din beställning levereras med ett budföretag. Om du inte är hemma för att ta emot den, kan leveransföretaget lämna ett meddelande för att du ska kunna boka en ny leveranstid, eller hämta ditt paket på ett utlämningsställe.

För att säkerställa en trygg och skadefri leverans kommer budfirman inte att lämna paketet "gömt" vid adressen.

Vi kan inte garantera leveranstider – dessa är endast vägledande. Vi samarbetar dock nära med våra leverantörer för att förbättra tjänsten, och vi kommer snart att införa leveransalternativ i kassan där du kan uppgradera leveransen eller lägga till försäkring.

Beställningsstatus

Du hittar ett spårningsnummer (Track & Trace) i e-postmeddelandet med leveransbekräftelsen.

Med länken för Track & Trace i mejlet kan du följa statusen för din beställning.

För leveranser inom Nederländerna och Belgien gäller att om betalningen är genomförd på en vardag, levereras över 95 % av dessa beställningar redan nästa dag.

Observera att spårningsinformationen från fraktbolaget kan dröja upp till 24 timmar efter att beställningen har skickats.

Om ditt paket mot förmodan inte anländer inom den ordinarie leveranstiden – kontakta oss OMEDELBART.

Vi kan endast påbörja en utredning med fraktbolaget inom 7 dagar från det ursprungliga leveransdatumet.

Ju tidigare vi kan påbörja processen för reklamation och utredning, desto snabbare kan vi skicka ut en ny vara eller genomföra en återbetalning.

Beskrivningar av beställningsstatus

Bearbetas: Din beställning håller för närvarande på att behandlas i vårt lagersystem.

Skickad: Vår transportör har hämtat din beställning från vårt lager och är på väg att leverera den till dig.

Hitta ett saknat paket

Om spårningsinformationen visar att ditt paket har levererats men du inte kan hitta det, vänligen kontrollera följande innan du kontaktar oss:

  1. Kontrollera med grannar och familjemedlemmar
  2. Titta runt platsen där leveransen skulle ha skett
  3. Kontrollera om budfirman lämnat en avi om misslyckat leveransförsök